Wednesday, January 11, 2012

Bermalam Di Dusun Durian

     Cuti bulan 12 hari tu, kawan Bibu..Nida, ajak kami sekeluarga ke kebun duriannya di Kuala Kangsar..Ianya satu pengalaman yang menyeronokan bagi Bibu dan anak2 sbb kami tak pernah merasa pergi ke Dusun..heehee..
     Kami bertolak agak lewat..dan sampai dalam pukul 1 pagi..Sampai2 sana je kami terus kutip durian..mana tak nye..xcited nampak durian bertabur2 atas tanah..anak2 Bibu la paling seronok sekali..huuuhuu...maklum la..tak pernah tengok...





Seloggok durian yang kami kutip utk satu malam..nyum..nyum..

Walau pun dah 2 pagi dan baru lepas kutip durian, budak2 ni tak mengantuk pun..hhehe
   

     Bangun pagi tu, tak sempat breakfast lagi, budak2 ni dah lari pergi mandi sungai kat belakang dusun tu..


Lepas mandi, berehat sekejab lepas makan..tgh tunggu petang sikit, nak sambung terjun masuk sungai...

Sessi mengait langsat..last2 tebang separuh sbb tinggi sgt

Sessi mengait pulasan..susah gak nak kait sbb tinggi sangat

Buah pulasan yang jauh diatas

Buah langsat pun tinggi2 pokoknya





Sessi makan pulasan sebab dah puas makan durian







Buah yang dikutip untuk satu malam

          Buah asam gelugor 
                                 







     Malam tu Yayah singgah dan ambil kami balik ke Penang...kami bawa balik langsat je sebab pulasan tak dapat nak kait, tinggi sangat..nak panjat lak banyak semut...Durian pun kami tak bawa balik sebab Ammer tak tahan bau durian..takut dia muntah pulak....






4 comments:

  1. best2
    rumah kayu tu cantik
    buah asam gelugur tu pun cantik juag

    lepas mkn doyan...terus berendam sungai, sgt best

    ReplyDelete
  2. seronok nya nmpk dlm gambar tu..

    ReplyDelete
  3. bestnya ada dusun buah-buahan, berganda-ganda bestnya bila ada sungai & pondok berteduh yg sangat grand..

    ReplyDelete
  4. salam
    lamanya menyepi
    apakhabar?

    ReplyDelete